Sunday, March 31, 2013

besi SKD11 atau D2

SKD11 atau D2...besi nie org kata..nie org kata..aku ambik dari kata2 orang..maklumlah..aku nak nyembelih tenuk pun tak berani..nie kan nak nyembelih lembu...so..kata2 org yg pakar dalam bab nyembelih menyembelih nie..besi D2 nie memang terbaiklah takat nie...selain dari DC53 yg diimport dari german..
dorang kata...D2 nie kalau diasah..memang cepat tajamnye...dan tajamnye pulak bukan calang2..mencengkam gitu..lepas tu kelebihannya yang lain...besi nie pegang tajam..maksudnya takyah la asik nak mengasah je time rewang or time majlis korban...cuma ada la sikit2 asah nk buang lemak yang lekat.. kalau nak diikut ranking...D2 nie atas sekali..dan bawahnya tertulis la..spring landrover..morris minor..mangkuk bering..bering..bangkok steel..paku rel..selak rel...besi spring dan so on...gitu lah adenya..dan satu lagi..tak semua tukang besi nak mengerjakan besi D2 nie..sebabnya..keras..banyak la gune kederat...senang citer klau ikut nisbah pembuatan...1 parang guna besi D2..boleh dapat 3 parang gune besi spring..so dari situ je..tukang dah rugi duit upah...


No comments:

Post a Comment