Monday, January 10, 2011

jari gatal ku

kekadang kita perlu cabar diri untuk buat sesuatu...camne ek?....ala..memula kite kaji diri kita..mampu ke kita lakukan...kemudian gali seberapa banyak ilmu...then try la buat dan buat dan buat....give up kena buang jauh2x dari kamus diri...
memang la memula adakalanya hasil yg kita dpt tak berapa nak jadi...tak pe...bende yang kita buat tanpa henti...insyaAllah akan mendatangkan hasil yg diharap....
Aku pun memula dulu bukannye tau bab2x ngukir...minat memang la minat...tapi keberanian untuk mencuba kurang.... tapi start tahun 2000..aku try buat...nie la hasil pertama aku...tak berapa nak cantik....tapi bagi aku nilai rustik dan sentimental value nya tinggi....sangat tinggi...ibarat karya agung aku...tak ternilai!!....


...yang nie pulak...hasilan aku yang ke dua....


apsal aku buat nie semua ek?....hehehehehe....bermula dari tak de duit!!...ye la..aku cukup berkenan nengok rumah2x org berduit penuh ngan bende2x berukir...nk beli takde duit...so dengan sedikit kedegilan dan gifted yang Allah bagi...aku try DIY...walau hasilnya tak la sehebat yg ada kat kedai...tapi kira boleh la...kepuasan hati dapat aku penuhi....
...dan la nie..kira dh masuk tahun ke 11 aku blasah ngukir...not bad...ilmu semakin bertambah...jari2x aku pun dh biasa ngan pisau dan gergaji....pandai je die meliuk lentokkan alatan tu untuk hasilkan bunga2x ukiran....alhamdulillah....










No comments:

Post a Comment